I share a code that I really like it was used in the source of the old team fteam
commandManager.cpp
this->Add(gCommand.GetCommand(59),COMMAND_EDITARFULL);
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
this->Add(gMessage.GetMessage(832),COMMAND_EDITARFULL);
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
void CCommandManager::CommandEditarFull(LPOBJ lpObj,char* arg) // OK //update 5
{
if(gServerInfo.m_CommandInfoSwitch == 0)
{
return;
}
char name[11] = {0};
this->GetString(arg,name,sizeof(name),0);
LPOBJ lpTarget = gObjFind(name);
if(lpTarget == 0)
{
gNotice.GCNoticeSend(lpObj->Index,0,0,0,0,0,0,gMessage.GetMessage(836));
return;
}
if (gGameMaster.CheckGameMasterLevel(lpObj,gServerInfo.m_CommandEditarFullGameMasterLevel) == 0)
{
gNotice.GCNoticeSend(lpObj->Index,1,0,0,0,0,0,gMessage.GetMessage(833));
}
else
{
gNotice.GCNoticeSend(lpObj->Index,0,0,0,0,0,0,"Conta Editada: %s",lpTarget->Account);
lpTarget->Level = 400;
lpTarget->Experience = 0;
lpTarget->AutoAddPointCount = 65535;
lpTarget->LevelUpPoint = 327675;
lpTarget->AutoAddPointStats[0] = 65535;
lpTarget->AutoAddPointStats[1] = 65535;
lpTarget->AutoAddPointStats[2] = 65535;
lpTarget->AutoAddPointStats[3] = 65535;
lpTarget->AutoAddPointStats[4] = 65535;
gNotice.GCNoticeSend(lpObj->Index,0,0,0,0,0,0,"Você editou o personagem: %s",lpTarget->Account);
}
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
commandManager.h
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
COMMAND_EDITARFULL = 59,
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
void CommandEditarFull(LPOBJ lpObj,char* arg);
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
serverinfo.h
//ECHARFULL
int m_CommandEditarFullSwitch;
int m_CommandEditarFullGameMasterLevel;
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
put in the server message file inside the date folder
832 "/echarfull" // USE /echarfull [nick]
833 "Você não tem permissão para usar esse comando!!!"
834 "Você editou com sucesso esse char!!"
835 "Você foi editado pelo Administrador!"
836 "Esse personagem não foi encontrado no sistema!"
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
put in command.data file in gameserver and in gameservercs
;==================================================
; Editar Full Command Settings
;==================================================
CommandEditarFullSwitch = 1
CommandEditarFullGameMasterLevel = 0
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
ENJOY!!
credits Louis
Fteam